U bevindt zich hier: Home » Referenties » Azora

Referenties

Thea Lammers | Controller Stichting Azora Nico Tiemessen "Michiel is een no-nonsense sparringpartner die resultaatgericht en succesvol onze projecten begeleidt"

Thea Lammers | Controller Stichting Azora
Nico Tiemessen | Operationeel Manager Stichting Azora



Azora is een opdrachtgever van het eerste uur. Inmiddels (oktober 2015) zijn we drie jaren van prettige samenwerking verder. Het is daarom de hoogste tijd voor een interview met Thea Lammers, Controller, en Operationeel Manager Nico Tiemessen.

Van budgetoverzicht naar jarenlange samenwerking

We blikken terug op het eerste contact tussen Azora en Michiel in 2012. Thea vertelt dat Jelle Hoogeveen, locatiemanager bij Azora, toevallig in contact was gekomen met Michiel. Dat was in de tweede helft van 2012, het jaar waarin Michiel is gestart als zelfstandig ondernemer. Nico: "We waren benieuwd naar de persoon Michiel en of hij iets voor ons zou kunnen betekenen. Daarom hebben we hem gevraagd voor ons een rapport (budgetoverzicht) te ontwikkelen via Jet Reports. Dit is een reporting tool voor Navision, die wij al op de plank hadden liggen. Het betrof dus één afgeronde opdracht die ons vrijblijvend de gelegenheid gaf om te kijken hoe hij dit zou aanpakken. Omdat we blij waren met het resultaat hebben we Michiel vervolgens gevraagd om een training Jet Reports te geven aan een aantal medewerk(st)ers van Azora. Ook dit was een succes. Het werd de start van een mooie samenwerking die inmiddels drie jaar duurt."

Van inzicht tot helikopterview: met Michiel een perfecte match!

"Wat ik bij inhuur belangrijk vind, is dat de consultant die wij inhuren precies begrijpt wat wij bedoelen. Hij moet zich dus kunnen verplaatsen in onze vraag of het probleem," aldus Thea. "Hij moet dit kunnen vertalen naar een oplossing, maar hier ook de benodigde tijd goed voor kunnen inschatten. De manier waarop (dus hoe) hij te werk gaat en een project aanpakt, vind ik (mede)bepalend voor het uiteindelijke resultaat want dát zorgt voor tevredenheid. En hoe is hij als persoon? Ook dat is belangrijk!" Thea vervolgt: "Op al deze fronten hebben we hele positieve ervaringen met Michiel. Hij overziet het totale proces en heeft van te voren in kaart waar het mis zou kunnen gaan, zodat we eventuele risico's goed kunnen vaststellen en adequate maatregelen kunnen treffen. Daardoor hapert het nergens en komen we op een prettige en snelle manier tot de goede oplossing." Nico beaamt wat Thea vertelt en benadrukt het belang van de helikopterview van Michiel. "Hierdoor kunnen we resultaatgericht werken."

Achterhoekse nuchterheid

Nico geeft kort en krachtig weer:
"Michiel is een nuchtere Achterhoeker. No nonsense. Geen 'bloemverhalen'. Iets niet ingewikkelder maken dan nodig is. Hij zegt eerlijk waar het op staat, dus ook als hij vindt dat we iets beter niet zouden kunnen doen, of op een andere manier." Daarnaast zijn Thea en Nico het erover eens dat Michiel heel gestructureerd werkt, afspraken nakomt, meedenkt. "Met Michiel kunnen we goed sparren. Ook is hij pragmatisch ingesteld: het is ja, nee, of het wordt een andere route. Hupsakee, we zorgen dat we eruit komen."
"En als ik bijvoorbeeld aan de trainingen Jet Reports en Document Capture denk, die Michiel bij Azora heeft gegeven, vallen de gedegen voorbereiding en de aandacht voor de individuele mens op," zegt Nico. "Hij raffelt absoluut geen standaard verhaal af."

Expertise: inhoudelijk zeer deskundig!

Beiden vinden dat Michiel inhoudelijk zeer deskundig is. Nico: "Dat hebben we bij Azora ervaren tijdens diverse projecten die Michiel heeft begeleid. Bovendien heeft hij een groot netwerk en kent de wegen naar allerlei leveranciers."

Efficiencyverbetering

"De samenwerking met Michiel helpt ons op de weg naar efficiency," zegt Nico. Thea vertelt: "We hebben nu software die onze processen ondersteunt en Michiel maakt dan dat het nog nét wat beter past. Ons doel was door procesverbetering hetzelfde werk met minder mensen te kunnen doen. Dat vraagt wel een hoger competentieniveau van onze
medewerk(st)ers. Van sec 'handelingen uitvoeren' naar 'is alles juist en volledig?' Dit betekent meer verantwoordelijkheid en uitdaging voor onze collega's, dus leuker werken! Michiel draagt ook aan het trainen van onze mensen zijn steentje bij."

Als voorbeeld noemt Thea enkele projecten die tot efficiencyverbetering hebben geleid: "Kleine kassen, de koppeling van Nedap ONS met de financiële administratie en digitalisering van inkoopfacturen. Het was vaak heel wat 'broedwerk', soms ook onder tijdsdruk. Toch zijn deze klussen onder begeleiding van Michiel weer goed geklaard."

Een aanbeveling die klinkt als een klok

Thea spreekt ook namens Nico als ze zegt: "Azora is zeer positief over de dienstverlening van Michiel. Als de situatie zich voordoet, zullen we hem zeker aanbevelen."

Gerealiseerde projecten

Voor Azora heeft Michiel de volgende projecten succesvol begeleid en gerealiseerd:

SEPA

Navision, salarisadministratie en ECD (Elektronisch Cliënten Dossier) SEPA-proof gemaakt

Kleine Kassen

Selectie en implementatie van webapplicatie voor het beheer van diverse kleine kassen
Import en verwerking van de hieruit resulterende kasuitvoer in Navision

Huur

Verwerking van huurtransacties vanuit het ECD in Navision

Digitalisering inkoopfacturen

Selectie en implementatie van NAV- en webapplicatie voor het scannen, herkennen en registreren van elektronische inkoopfacturen

Integratie met Nedap ONS

Ombouw van de oude ECD-koppeling naar integratie met Nedap ONS

Door Michiel gegeven trainingen

  • Jet Reports: basistraining
  • Document Capture: training basismodule, goedkeuring en webgoedkeuring

Regelmatig terugkerende activiteiten

  • Projectvoortgang
  • Ondersteuning/troubleshooting medewerk(st)ers financiële administratie op het gebied van NAV, Jet Reports en Document Capture
  • Ontwikkelen van rapporten in Jet Reports
  • Vraagbaak Navision

Nog te realiseren

  • Document Capture: herhaling basismodule en verdiepingscursus
  • Upgrade Document Capture
  • Zorgjournaalposten (zorglevering vanuit Nedap ONS vertalen naar financiële boekingen in Navision)
  • Optimalisatie IT-omgeving door functiescheiding (NAV, Web Services, OCR, IIS, SQL, enz.)

Over Azora

Azora biedt diensten aan op het gebied van zorg, wonen en welzijn. Azora werkt vanuit meerdere zorg- en verpleegcentra en biedt daarnaast ook thuiszorg aan. Voor meer informatie: www.azora.nl
Copyright © Mhitz - Alle rechten voorbehouden